La tradition de l’excellence, l’excellence de la tradition

Espace de rencontres, de partage et d’échanges des enseignants de FLE et de la section bilingue francophone du Lycée National „Mircea cel Bătrân” de Constanţa, Roumanie

Haikunoi 2016


afis_haikunoiVineri, 18 martie, am participat la cea de-a doua ediţie a picnicului poetic Haikunoi care s-a desfăşurat în sala Coriolan a liceului nostru.

Aflasem de multă vreme despre acest eveniment deoarece ne vorbise despre el doamna profesoară de franceză şi creasem deja câteva haiku-uri, fie individual, fie în echipe de câte doi. Am avut astfel prilejul de a înţelege mai bine ce reprezintă un haiku şi prin ce se diferenţiază de celelalte poezii. Ne-a ajutat mult şi faptul că am citit creaţiile din anul precedent postate pe site-ul manifestării.

În ziua desfăşurării propriu-zise a activităţii, am asistat mai întâi la discursul de deschidere ţinut de d-na profesoară Mihaela Postelnicu, vicepreşedinta Asociaţiei Române a Profesorilor de Franceză care ne-a vorbit despre importanţa evenimentului şi despre legăturile pe care le creează între francofoni. Apoi am asistat la un moment artistic susţinut de câţiva elevi din clasele a 9 a si a 12 a care au interpretat la pian piese compuse de Claude Debussy şi Frederic Chopin.

După acest moment aplaudat de toţi cei prezenţi în sală, şi eram în număr destul de mare, d-na profesoară Olivia Frenţiu ne-a explicat modul în care urma să se desfăşoare cea de-a doua parte a activităţii. Am scris deci haikuurile create dinainte pe nişte bileţele pe care, ulterior, le-am lipit pe un panou, dar le-am şi postat pe pagina Facebook a evenimentului. Cei care nu creaseră dinainte au imaginat pe loc câte un haiku. Apoi am lucrat în echipă la alte haiku-uri având ca temǎ “Le pouvoir des mots” (Puterea cuvintelor).

D-na profesoară Florentina Gheorghe a citit creaţiile de pe bileţelele lipite pe panou, iar cele mai reuşite au fost răsplătite cu aplauze.

Şi pentru că activitatea se numea “picnic poetic”, iar procesul de creaţie ne stârnise foamea, d-na Frenţiu ne-a oferit un coş plin cu bunătăţi pe care le-am devorat.

Am fost încântaţi să participăm la această activitate pentru că ne-am putut dovedi creativitatea şi capacitatea de a lucra în echipă, lucru care nu e întotdeauna uşor, dar şi curajul de a ne pune ideile în nişte forme fixe. Astfel am descoperit că un haiku nu este nici pe departe atât de simplu de creat cum ar putea să pară la prima vedere. Aşteptăm ediţia de anul viitor pe care o considerăm o provocare la imaginaţie şi rigoare.

 

Cristiana Gheorghe, clasa a 9-a F

cuvint de deschiderehaikunoi 2016la lucruo sala atentapost-it cu haiku-uri

 

Laisser un commentaire

Information

Cette entrée a été publiée le 01/04/2016 par dans Evènements, Projets, et est taguée , , , .

Compteur de visites

  • 7,636 visiteurs depuis le 15 septembre 2013

Entrez votre adresse de courriel pour recevoir des nouvelles de ce site.

Rejoignez 9 autres abonnés

Catégories

Archives

